fredag 17 augusti 2012

Sista inlägget.

Nu är det sista inlägget på denna blogg, har inte bestämt mig hur jag ska göra än med bloggandet. Om jag ska starta en ny blogg och fortsätta eller sluta helt. Vet att många har gillat bloggen och att den har varit uppskattad, men jag är ännu osäker på hur jag ska göra. Vi får se, forstätter jag kommer länken upp här till den nya.

Nu är vi då i Sverige, landade igår vid lunch och kom fram till Vimmerby vid 17 tiden. Resan gick bättre än jag trodde, barnen sov innan vi lyfte och jag kunde sova en del och det var bra då jag skulle köra till Vimmerby. Väldigt jobbigt i början då vi skildes från Jerker, barnen var väldigt ledsna när vi gick in i säkerhetskontrollen. Var väldigt mycket prat och tröstande tills vi gick på planet, Linn och Oscar var väldigt trötta så det gjorde nog saken lite värre. Men jobbigt var det för oss alla, jag tyckte det var väldigt jobbigt också men det kom mer på planet då jag såg att barnen var ok och jag kunde slappna av. Men om 2 veckor kommer Jerker till Sverige och familjen är samlad igen, blir en del Skype till dess och vi saknar dig jättemycket. På söndag åker vi vidare mot vårt nya boende och det är spännande och nervöst, direkt på måndag morgon händer det grejer för då kommer våra saker som vi magasinerat i Sandviken. Är inte alls orolig över att åka till ett tomt hus, är väl inställd på det och även barnen så det blir spännande och jag har en plan. Vi får ju en del saker som köksbord, stolar, soffa m.m så vi klarar oss. Ser det lite som en utmaning, ska bli kul att utforska området med barnen och jag tror att vi kommer att ha fullt upp innan skolan börjar på torsdag. Har en väldigt bra känsla över denna flytt, mycket att göra för mig då jag är själv men det känns bra och jag längtar. Just nu tar jag det lugnt och försöker att hålla mig vaken till ikväll, är ännu väldigt trött men är inte lika seg som jag var igår. Imorgon blir det att kolla igenom det jag ska ha och sortera, vill inte stressa på söndag utan titta i lugn och ro. Sen åker vi söndag på dagen, vill inte åka för sent då jag inte vet när affären stänger vid oss. Så vi kan gå dit och handla mat, kan alltid åka in till stan om det behövs men det vore bra om vi slapp. Då kan vi handla och sen tillbringa kvällen i huset och området, men som sagt spännande är det. Vi brukar säga att vi har ett uppdrag tills pappa kommer, och det är att göra iordning huset och lära känna området så vi kan visa honom runt.

Vi har alla rätt inställning, nytt äventyr väntar nu runt hörnet. Visst skulle vi vilja stanna i Singapore men nu blev det inte så, inget jag kommer att sitta och tänka på och älta för då blir det bara jobbigt. Istället ska jag komma ihåg allt det roliga med Singapore, våra äventyr och underbara minnen.

Nu ska jag försöka ta beslutet om hur jag ska göra med bloggandet, vi får se helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Hoppas du fortsätter med bloggandet!! Har varit roligt att följa era äventyr. Lycka till med allt!

    Kram Sara R

    SvaraRadera