måndag 27 juni 2011

Presenter!

Efter andra engelska lektionen så kom Katri förbi och hade med sig presenter från jobbet, det var jätteroligt och kul att surra lite då vi inte hunnit prata så mycket. Hon har antingen jobbat eller så har jag haft fullt upp, vi ska försöka ha en taco kväll innan jag åker. Ska in till Valbo imorgon en sväng då det är enda dagen denna vecka jag kan och surra lite, sen börjar dom gå på semester.


Snyggt linne och go choklad från alla och så fick jag även grymma glas av katri! Svårt att få bra bild på linnet, men det är turkos, lila och svart.

Dagens engelska gick bra, funkade med dubbelpass. Oscar hade det lite jobbigt på andra passet ett tag men det var garanterat för att han vaknade 04.30, hade en mardröm och kunde inte sova sen. Han somnade precis innan vi kom fram så han var lagomt glad när vi kom men det gick snabbt över, sen så är läraren bra på att se när dom blir trötta/ofokuserade och fångar upp dom igen. Idag sa hon också att jag inte hade något att oroa mig över och det var skönt att höra, hon tyckte att dom lärde sig snabbt och att båda var så självsäkra och frammåt. Hon rekomenderade mig att när vi har flyttat ska jag släppa engelskan helt till skolan och fokusera på svenskan hemma, får se hur det blir.

Imorgon är det lite lugnare dag, läkarundersökning inför vaccinationen som är på torsdag. Sen kommer en flyttfirma ut och tittar på vad vi vill ha med, efter det Valbo. Ska nog även passa på att åka till lekparken eller nåt med barnen, ta med lite fika också om vädret är bra. Då tänker man lite på annat en kort stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar