fredag 2 september 2011

Linn fick award idag.

Igår på dagen fick jag ett mejl av Linns lärare där det stod såhär:
"I wanted to let you know that Linn will receive an award at assembly tomorrow. Please do not tell her, because it is meant to be a surprise. Assembley starts at 1 and i hope you can join us."

Självklart gick jag dit och det var så kul Linn blev så glad, fanns flera olika awards och en elev från varje klass fick en. Har hört talas om det men tänkte att det dröjer väl innan Linn eller Oscar får någon award då allt är så nytt än, så jag blev både glad och stolt. Förutom detta så visade elever upp klassarbete och dom som hade fyllt år firades, detta görs varje fredag. Så i helgen ska vi fira Linn lite extra, såklart att hon ska belönas. Får se vad vi hittar på, även Oscar har varit duktig denna vecka i skolan måste jag säga. Båda lär sig hela tiden och tycker att det är kul med skolan, det är så skönt att det går bra. Det enda är att dom är så grymt morgontrötta, dom är inte speciellt glada när jag kommer och väcker dom.


Oscar och hans klass, längst upp till vänser är hans lärare Miss Pana.


En liten trött tjej som precis haft gymnastik.

Några från Linns klass som visar ett arbete dom gjort.



Linn får sin award.


En förvånad men glad tjej.


Diplomet, hon håller i en haj.

Såhär stod det på diplomet.
"You were a Risk Taker at Tekka Market when you held a shark and a live crab. You are a Risk Taker every day at school when you practice your English in all our activities. Keep up the fantastic work in grade 1!"

Så otroligt roligt, detta gör dom varje fredag för att motivera barnen och att dom får vana att läsa och stå framför andra. Lite imponerad blev jag då det var rektorn som höll i allt, det var kul då rektorn brukar vara en person man sällan ser. Riktigt roligt!

6 kommentarer:

  1. Kul! Gratulera Linn från mig. /Daniel

    SvaraRadera
  2. Gratta från farmor och farfar. Hälsningar till er alla

    SvaraRadera
  3. Go tjejen! Gratta från hoppe.

    SvaraRadera
  4. Hälsa barnen och gratta Linn så mycket!!!

    Emme, Filip & Johan

    SvaraRadera
  5. Gu va kul! Hälsa Linn o gratta till diplomet! :)

    SvaraRadera