måndag 12 december 2011

Förvirring och Lucia.

Satt och chattade med en kompis tidigare idag som säger att det är dags för mig att blogga, det var ett tag sedan nu. Jag tänker vadå jag bloggade ju i freeedaa.. hmmmmmm. Då slår det mig att jag inte alls bloggat i fredags om Lucia som jag tänkt utan jag hade bara skickat MMS, oooooooops! bra jobbat Malin. Jaja det kommer nu istället och sen mer i veckan, fullt upp nu mot julen. Imorgon har Oscar julparty, på onsdag är det uppträdande på kvällen - barnen är med i en pjäs, torsdag har Linn julparty och på fredag är det avslut och sen lov. Så full fart denna vecka, då dom tränar mycket inför pjäsen så är det inga läxor denna vecka och det är skönt. Kul att dom satt pjäsen på kvällen för då kan även Jerker följa med, dom slutar kl 12 för att åka hem och vila sen börjar pjäsen 7pm.

Men i fredags var det Luciatåg, barnen tyckte det var jätteroligt och dom gjorde det två gånger. Linn var Lucia och Oscar Pepparkaksgubbe, fast utan hatt då han tyckte det var lite för varmt med den. Behöver jag säga att det så väldigt varmt ut för tomtarna? men allt gick jättebra och det var mysigt. En nöjd rektor som tackade oss efteråt, och väldigt nöjda barn och lärare. Jerker skulle ha köpt kläder när han var i Sverige då vi inte hade några men hans resa blev inställd, men det var inga problem då det fanns att låna. Jerker får köpa nästa år han är i Sverige på vintern, tror inte vi hittar några när vi är över i sommar.


Pepparkaksgubbe och Lucia.


Oscar väntar snällt.

Snart dags.


Fina Linn....


och fina Oscar.


Hela Luciatåget.


Skolans rektor tackar barnen.


1 kommentar:

  1. Jättefint Luciatåg och snart kommer tomten.
    Farfar och Farmor

    SvaraRadera