fredag 16 december 2011

Oh, the Places You´ll Go!




I onsdags var det äntligen dags, det stora uppträdandet som barnen tränat hårt för nu i några veckor. Och seriöst var det riktigt seriöst, alla barn var med från preschool upp till grade 5 så många barn. Uppträdandet var i Singapore Conference Hall och det var fullsatt, barnen tyckte det var så kul och var så upp i varv när vi åkte. Uppträdandet hade dom satt till 7pm och det var bra för då kunde även Jerker komma, så många föräldrar och far/mor föräldrar var där och tittade. Superkul! behöver jag säga hur stolt jag var över mina barn när jag satt där? Försökte ta så mycke kort jag kunde utan att missa för mycket, missade när Linn och sina kompisar sjöng vid micken men bild fick jag iallafall när dom stod där. Grade 1-5 gick fram och sjöng vid micken medans dom andra mindre barnen dansade under sina uppträdanden, men imponerad blev jag då jag själv inte skulle gå fram och prata för alla som var där då det var många. Men alla barnen bara körde utan problem, Drama Club presenterade alla akter och var jätteduktiga.

Blev tillslut fullsatt.

Programmet.


Jerker går igenom programmet.



Linn sminkad och ombytt.


Oscar ombytt och redo.

Oscar och hans klass var ut före Linn, dom började med dom minsta och gick sedan upp. Oscar var i Act 2 - Never Never Land och Linn i Act 5 - Down bu the Bay.

Oscar.





Linn




Det var så kul och mycket bättre än jag trodde det skulle vara, nu slipper jag kanske höra Linn gå runt här hemma och sjunga Down by the Bay hela tiden. Är väldigt less på att höra den nu, en låt som verkligen fastnar. När det var slut fick alla barnen komma upp på scenen och som vanligt skulle rektorn säga några ord och tacka alla, många barn var det.


Alla barnen och rektorn till höger.

Hittade Linn.

Dom små fick sitta längst fram på scenen.

Här var vi!

Nöjda barn påväg hem.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar