onsdag 14 december 2011

Lilla julafton för mig.

Igår hade jag lilla julafton!
Äntligen kom mitt paket från Sverige, Linn kom in i sovrummet och frågade om hon fick öppna lådan som kom. Jag fattade ingenting och gick ut, då hade posten knackat på och Judy hade hört och öppnat. Där låg det, mitt paket och jag såg direkt på handstilen vem det var ifrån. Vi sprang allihop in till sovrummet för att öppna, jag svor lite tyst över all tejp men hämtade jag någon sax? nä det hade vi ju inte tid med..

Öppna fint, nja...

Det mesta var till mig i paketet, lite saker som jag beställt. B la en klänning som var jättefin men som inte kunde skickas hit utan fick ta en omväg till Hoppe, när jag ändå var igång fick hon ett uppdrag på att fixa en go sjal. Vad händer? jo det kommer två fina sjalar, min underbara vän! sen var det lite mer som Tea och skumtomtar. Jag skrattade då jag såg skumtomtarna för jag gjorde ett konstigt tjut för att jag blev så glad (tur att Jerker inte var hemma, han skulle tro jag var galen), dom är ju så goda och luktar underbart. Barnen kommer att få dom flesta men nån måste jag såklart smaka, men att en sån liten sak kan göra så mycket. Efter att paketet var öppnat så gjordes den vanliga rutinen när det kommer brev från Hoppe, jag gör en stor kopp Tea till brevet.

 Mmmmmmm gott.

Självklart tänker Hoppe på alla så det var paket till barnen och Jerker, svenska tidningar och en film till Jerker. Oscar fick en Lego tidning och Linn en tidning med Hamstrar, det roliga är att Linn har sån hamster! hon sa det själv att det var om hamstrarna som hon och Oscar har. Vad är oddsen för det? men Hoppe är bra på sånt här, så är det bara. När dom öppnat blev det lugnt så jag kunde återgå till mina grejer, Linn började genast pyssla i sin tidning och Oscar i sin. Fick även en gul liten väska med lite smått och gott, så glad!

Hela paketet, lite mörk bild men jag hade inte tid med att försöka få fina bilder.

Barnen öppnar sina paket.

Nöjd kille.

Nöjd tjej.


Underbart med lite svenska tidningar.


Klänningen.

Mina sjalar, en ljus/mörklila (tvåfärgad) som är så mysig - svårt att se färgen på den. Sen en vacker mörklila och grön på andra sidan med fjärilar, den bor just nu i soffan och barnen vet att dom är mina! dom andra har dom knyckt av mig.



Sen fick jag även en röd liten ask med en för mig väldigt speciell sak, den hamnar inte här då den blev direkt väldigt personlig. Hoppe skrev i brevet tanken med den och jag blev alldelens tårögd, och den kommer att användas. 

Så igår var det en väldigt bra dag och nu luktar skåpet med allt Tea godis, Vanilla/Caramel Tea är fantastiskt gott! fick även en låda från Yogi Tea med Christmas Collection. Så just nu kan man säga att jag är på riktigt gott humör, och alla som undrar så är Hoppe min allra bästa vän. Det var Linn som började kalla henne för Hoppe då hon också heter Malin och det har fått hänga kvar, men vi har ett väldigt speciellt band och är som systrar. Finns ingen annan som henne.

1 kommentar:

  1. Vilken fin klänning. Du passade jättebra i den! Kram

    SvaraRadera