onsdag 25 januari 2012

Singapore flyer m.m.

Sitter och pustar ut nu, Veronica, Jocke, Emma och Elias har nu åkt hem och barnen sover. Det har varit full fart och jätteroligt, synd bara att jerker inte var hemma men inget att göra åt. Vi har varit igång på dagarna och på kvällen har vi suttit och surrat, riktigt trevligt men lite trött är jag allt nu. Har ju en son som är lite morgonpigg så jag var upp med honnom varje dag vid 7-7.30, idag fick nog Jocke en snygg bild på mig då jag sov i soffan när han kom upp. Oscar satt på mig men det märkte inte jag, men det var väl rättvist då jag fick fint kort på Veronica igår då hon somnade först. Nä men det var superkul att dom kom och jag hoppas på att kunna åka och hälsa på dom snart, barnen kom jättebra överens och lekte massor. Linn och Oscar tyckte det var tråkigt att dom åkte, dom frågade när jag kom hem från flygplatsen när dom skulle ses igen och hur långt det var dit.

Vi har varit och åkt Singapore flyer och det var riktigt kul, så man fick se lite mer av Singapore. Och jag trodde att det skulle vara mycket läskigare än det var, inte alls obehagligt. Jag är inte höjdrädd men kan tycka att det blir obehagligt.
Den är 165 meter hög och 150 meter i diameter, det är 28 kapslar och den tar 784 passagerare. Singapore flyer är världens största Giant pariserhjul och en av Asiens största turistattraktioner.













Efter blev det mat innan vi gick vidare, hittade O´Learys så det var ett lätt val för oss. Sist jag åt där var nog på Arlanda, gott och alla hittade något att äta. När vi satte oss ner började det regna rejält så vi hade tur, slutade lagomt till vi skulle gå vidare.




Det var två saker som Veronica och Jocke ville och det fixades efter turen, det var att se en Merlion och ta en Singapore Sling på Raffles hotel. Och det måste jag hålla med om, är man här så är det två saker man bör göra, kul att ha gjort.









Igår var vi på natt safari och det var massor med folk men det gick ändå bra, vi hoppade inte av bilen som jag hade tänkt att vi skulle göra då det var så mycket folk och långa köer. Ska ta med kameran nästa gång och försöka ta lite kort, man får inte ha blixt så det blir sådär. Vi hade dock lite tur och såg många djur nära, extra nära kan man säga och det var kul. Ska dit snart igen då min kompis Katri kommer, och
då följer kameran med. När vi kom hem tog vi vin och lite ost och kex, surrade lite och tittade lite på tv.





Nu är dom hemma igen, fick en fin bild på Veronica och barnen med väldigt mycket kläder då det "bara" var 10 grader. Det såg så overkligt ut, men här är det ju väldigt varmt hela tiden.

2 kommentarer:

  1. Det var trevligt att få hälsa på er och se hur ni bor. Nästa gång får ni ta och komma hit, så vi får visa er Taipei.

    SvaraRadera
  2. Det var kul att få hälsa på och se hur ni har det. Nästa gång får ni komma till oss så vi får visa er Taipei.

    SvaraRadera