fredag 10 februari 2012

Chinatown och Little India

För dom som inte vet så är Katri här nu på besök, en vän och gammal kollega till mig som jag träffade på Telia i Sandviken. Hon kom i måndags och efter det har det varit full fart här, började dock sådär då hennes väska glömdes i Frankfurt men den kom i tisdags. Så nu har vi lite svenskt godis att äta, barnen fick även lite O´boy och Linn älskar det.

Vi har varit över på Sentosa och dit blir det att åka igen, behövs flera dagar om man vill se hela ön. Men dit tog vi linbanan även fast Katri inte gillar höjder, det var något hon ville prova.

Katri "njuter" av utsikten.


 Vi tog mitten av ön och snurrade runt en del då vi letade efter Victoria Secret butiken, den var svår att hitta men till slut gjorde vi det. Nästa gång vi åker ut blir det att åka med tåget och sista stationen, ett besök på stranden med sol och bad. Sen har vi haft en heldag i Vivo vilket jag trodde inte gick men det gör det, när man bor här så är man bara där snabbt när det behövs. Vi har ätit ute och varit på bio, Jerker har följt med på lite men tar det ganska lugnt ännu. Vi har en hel del kvar att göra, b la Raffels och natt zoo men Katri är här till söndag nästa vecka så det är inga problem, en sak kvar att handla och det är en tröja på Harley Davidson. Sen är shoppingen över! jag har hört om en jätte gammal och övergiven kyrkogård som vi ska besöka. Det ska vara riktigt häftigt där och något man bör göra, nu ska dom tydligen bygga en motorväg där inom kort.

Idag var vi till både Chinatown och Little India, resultatet var en del shopping och onda fötter. Planen var att ta ett besök på ett spa som har fiskar som äter av fötterna, ni får höra mer när vi varit där men idag orkade vi det inte. Men igår tog jag en fotmassage och Katri en ryggmassage, jag måste göra det oftare för det är underbart - iallafall efter. Det var första gången för mig att besöka Little India och jag känner att det var svårare än Chinatown, behöver nog undersöka Little India bättre för det känndes som att där vi var fanns det inte så mycket och var inte alls som Chinatown. Vi får se, ska prata med några som bor här och höra vad dom säger. Katri gillade bäst Chinatown, hon fick samma kännsla som jag när hon var där men nu har hon varit där. Och hon fick uppleva en riktig kött och frukt marknad, vi höll väldigt mycket andan när vi gick där...

Marknaden.

Här kommer några bilder från Chinatown.







I helgen ska vi ta det lite lugnare, men nästa vecka är det full fart igen. Imorgon är det sol och lek i poolen, sen ska vi gå upp för Mt Faber.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar