fredag 24 februari 2012

WITS

Jag är trött, jättetrött! I onsdags gick jag och la mig klockan 9, Jerker tittade lite konstigt på mig men jag höll på att somna i soffan. Bara att inse att det inte går och gå och lägga sig, roligt sällskap..

Men denna vecka har tennisen kommit igång på allvar och jag har spelat 3 dagar denna vecka, nästan 2 timmar varje gång. Är med i svenska laget och vi är med i WITS, så nu är det träning måndag och onsdag. Torsdagar är matchdag, antingen är man med eller står som reserv. Det är superkul att ha kommit igång igen, hade glömt hur otroligt roligt tennis är! och nu kör jag mest dubbel och tycker att det är svårare än singel, men ska även börja lite mer med singel. Just nu mest fokus på dubbeln då tävlingsäsongen är igång, men har börjat hoppa in i singelträningen och så får jag se hur det blir. Håller på att uppgradera utrustningen och har nya senor vilket inte var det lättaste, jag minns inte hur hårt jag hade osv men det blev bra tack vare vår tränare. Behöver nya skor som jag skulle handla idag, men hittade inget så nästa vecka ska jag ut till Queensway och kolla för där finns det massor. Sen ska jag även köpa 2 klänningar från Moja tennis, vi spelar match i dom och det är såklart ett svenskt märke. En i laget är med och säljer så vi får tag på dom enkelt och får ett bra pris, ska åka till henne nästa vecka och prova.

Moja tennis: http://mojatennis.com/

Denna och en likadan i röd.

Även om jag är trött och sliten så längtar jag till nästa träning, dröjer nog inte så länge innan jag blir van att spela mycke igen. Synd bara att inte pappa fick vara med om detta, han skulle nog ha följt med i Sverige hur det gick varje vecka och ringt varje torsdag. Nog om detta, nu ska jag och Linn ladda för imorgon för då ska vi på kalas. Efter åker vi alla över till Sentosa med linbanan och tar en glass tror jag.

Info om WITS: http://www.witsingapore.com/Wits/Welcome.html


Hittade ingen större bild...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar