lördag 4 februari 2012

Hela familjen samlad igen.

Då är äntligen hela familjen samlad igen, igår kväll kom Jerker hem. Så nu är han hemma och återhämtar sig, blev en lång tur på sjukhuset. Jag var och hälsade på honom en sväng innan han kom hem, såg inte så mycket av Bangkok men jisses vad bilar! överallt och så lyckades jag hamna i rusningstrafiken när jag kom. Inga säkerhetsbälten vilket inte direkt lugnade mig, jag tycker nu att det är ganska bra att det är dyrt med bil här för då blir det inte så otroligt många bilar. Men resan gick bra och det var kul att få hälsa på Jerker, var där tisdag-torsdag. En häftig sak var att få se vattenfälten när vi gick in för landning, såg ut lite som när man landar i Sverige och ser alla gula rapsfäls - lite så men med vatten och massor. Tror det var för ris men är inte helt hundra, vet inte vad det annars kunde ha varit.

Idag har vi nu på morgonen varit på musikteater, en svensk musikteater som heter Markatta som vi blev inbjudna till av Together for charity. Det var jättekul och barnen satt som ljus och tittade, efter blev det fika och saft. Dom hade varit på Svenska skolan igår och uppträtt men körde en extra föreställning idag för inbjudna.



Hade tänkt åka över till Sentosa men det får bli imorgon då det är lite dåligt väder, kommit lite regn inte mycket men det hänger i luften. Så det gör vi imorgon istället, nu har vi årskort på linbanan och tåget ut dit och kan åka hur mycket vi vill. Men det blir bara jag och barnen då Jerker måste ta det lugnt ett tag till, han är ju inte helt ok men på rätt väg. Vi tycker att det är skönt att ha honom hemma igen, både jag och barnen har saknat honom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar