fredag 20 maj 2011

Singapore here we come!

Då var det dags, inatt kör vi. Vi ska sitta i bilen 01.00 och köra, först och lämna barnen och sen Arlanda. Blir inte hela vägen till Vimmerby utan halva vägen, Jerkers föräldrar har några bekanta halvvägs så dom åker dit och möter oss där och det är bra då vi måste åka mitt i natten. Flyget går vid 8 så vi ska vara på Arlanda vid 6, då har vi satt lite extra tid också för strul. Är hellre på Arlanda med massor av tid över än att få stressa dit, är nog ganska hungrig då så då kan man äta en fruckost innan flyget går.

Måndag, tisdag och onsdagska vi titta på skolor, en om dagen så vi har tre stycken som vi vill titta på. På onsdag efter skolbesöket så ska vi kolla på lägenheter och områden så vi får en uppfattning. Vi kommer inte bestämma oss för en lägenhet nu då den inte kan stå tom tills vi kommer, men vi vill få en känsla om vad för sorts lägenhet och vilket område. Sen blir det en till resa till Singapore för att just fixa lägenheten, det blir nog i juli.

Ska bli kul att se Singapore, nu börjar det sjunka in att vi åker. Har mest oroat mig för hur vi ska orka. Jag kommer att börja köra eftersom Jerker jobbar hela dagen idag, ska försöka sova lite på dagen tror jag. Tänkte först gå och sova ganska tidigt men känner jag mig rätt så kommer det inte att gå, kommer bara ligga och tänka på resan.

Några häftiga byggnader som jag skulle vilja se om vi har tid.

 Singapore Civic & Cultural Center.

My Dream, our vision. 

Scotts Tower

Idag blir det att handla lite, kvällsmat och nåt för resan då jag kommer vilja ha nåt att tugga på när jag kör. Sen så är det att förbereda för resan genom att packa och fixa, mycket mer blir det inte då jag bara tänkt ta det lugnt. Men spännande är det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar