söndag 17 juli 2011

Flyttfest, 30års firande, kurs och Idre

Har varit dålig på att uppdatera, varit full fart....

Sista dagen i Luleå hade vi ett flyttkalas för barnen, det var riktigt kul och full fart. Mycket bus och lek, kusinerna gillade ballongerna som vi hade. När jag blåste upp dom tänkte jag att det är lika bra att ta alla för några lär ju smälla, men alla höll! så mormor hade nog en del att göra när vi hade åkt med att smälla alla.

 Målade flaggor, Sveriges och Singapores.

Spännande med ballonger!

Sen var det att åka hem, eller jag man kan väl kanske inte kan kalla det hem nå mer då huset är sålt och att vi flyttar snart. "Hoppe" följde med hem då hon skulle vara barnvakt i en dag då vi hade en kurs, en kultur kurs som var riktigt bra. Vi firade även av "Hoppe" då hon fyllde 30år när hon var hos oss, det var riktigt roligt och i år har vi setts mycket och det är jag glad för. Om ni undrar vem "Hoppe" är så är det min syster som jag säger, inte min riktiga men hon känns som en. Linn började med att kalla henne för "Hoppe" och det har stannat kvar, klurigt annars då hon också heter Malin.

Vi har nu haft sista engelska lektionen, nu hinner vi inte mer. Och barnen ville att jag skulle sätta in ett kort så alla får se läraren, dom gillade honom och det var kramkalas efter sista gången.

Spel på engelskan.

Var i Luleå i 1½ vecka och sen "hemma" i fyra dagar och nu är jag i I´dre, här är vi till fredag och jag bara myser. Jerkers bror och barn är också här och vi har en stor stuga ihop. Roligt och full fart! Efter I´dre är vi hemma i en dag och sen åker vi till O-ringen en vecka, så man kan säga att det är full upp nu. Men sen är det 3-4 dagar hemma innan flytt. Det jag vet är att jag och Katri som är en gammal kollega ska ha tacos kväll och sen gå på bio, det ska bli riktigt kul. En sista kväll ihop innan jag flyttar.


Utsikt från stugan, mysigt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar