onsdag 20 juli 2011

Westerntur och fiske.

Igår kom barnens farfar hit, oj vad Linn och Oscar har längtat och nu är han här!

Idag hade jag och Emme, barnens kusin vår westerntur. Vi gjorde den när vi var här sist för två år sedan och ville göra den igen, jätteroligt och så mysigt. Hade tur med vädret då det var sol när vi var på toppen, kom lite regn när vi var påväg ner men det var bara mysigt. Nästa gång vi är här så vill jag göra den igen, den tar 3 timmar och man får lunch.

Bild från Idre fjälls hemsida, tog inte med min kamera.

Efter ridningen åkte vi alla och fiskade, det var kul men det blev ingen fisk. Skulle ha varit roligt med napp, även om det skulle ha varit en liten fisk. Linn och Oscar var först inte så intresserade av själva fisket utan kastade sten i vattnet, det är ju så kul att se plasket. Men lite senare blev dom intresserade och ville vara med, dom hade inga fiskespön men det hindrade inte dom utan dom hittade egna fiske redskap med hjälp av deras kusin Filip.

Oscar tog fisketråd och nåt som liknade en krok, det funkade tyckte han.

Efter att vi hade fiskat ett tag så gjorde vi mat, det blev riktigt gott. Det blåste en del så det var lite svårt att få igång elden men när den väl var igång så gick det bra, tur att killarna vet vad dom gör. I slutet tittade solen fram lite, då var det riktigt skönt.

Lite bilder från fisket.


 Spännande när Johan håller på med masken.

 Jerker provar att fiska.

 Farfar fiskar.

 Johan fick napp, men inget ätbart.

 Kocken som gjorde god mat.

Det är vackert i fjällen.

Linn och Oscar försöker fiska.

Efter fisketuren så provade vi på tennis, det var så kul att hålla i ett rack igen. Jag har en bra bit kvar till attvara någolunda bra, men det var första gången på 8-9år som jag spelade. Körde med Filip och fick in känslan mer och mer, Linn och Oscar var jätteduktiga och tyckte att det var roligt. Vi har tänkt börja spela med barnen i Singapore, jag kände nu att det var så kul och att jag har saknat det så jag ska börja spela igen när vi har flyttat. Inte bara med barnen utan egen träning, ska bli kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar