söndag 11 mars 2012

Fun Fair

Idag är det Fun Fair på ISS Linn och Oscars skola, jag ska stå och hjälpa till med att sälja kakor för Oscars klass. Linns klass hade många frivilliga så jag valde att hjälpa till i Oscars klass som hade mindre, pengarna som dom får ska dom skänka till välgörenhet - något som dom bestämmer själva i klassen sen. Vi får se hur det blir men det brukar vara full fart på saker som skolan anordnar, det har jag lärt mig. Efter ska jag och barnen spela tennis, var ett bra tag sedan nu vi spelade så det ska vi ta upp igen. Oscar har blivit lite sur dom gångerna jag har åkt för att spela och sagt att han också vill, så idag ska vi spela om det inte kommer regn. När vi spelat har vi gjort det på morgonen för då brukar det sällan regna, regnet brukar komma på eftermiddagen men vi är på skolan då och jag vill inte spela innan för då blir dom så trötta.

Både Linn och Oscar är nu friska och tillbaka i skolan, bara dom som blev sjuka och det var skönt. Så nu är det full fart på dom igen!

 Två friska busfrön.

Tidigare i veckan klippte vi Oscar, han var så otroligt långhårig och det bara sköts upp. Men nu så är han fin igen och har inte hår överallt, tänkte först åka till någon frisör och klippa men Jerker fick göra det. Han var inte så nöjd under klippningen men efter, han gillar nog inte maskinen och så vill han inte att det ska bli för kort.


Han ser lite sur ut...

Glad och fin efter.

Nu är det en vecka kvar i skolan och sen är det Spring break i 2 veckor, barnen längtar men det är nog mer för att farmor och farfar kommer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar