söndag 25 mars 2012

Snäckor.

Idag har vi varit ute mycket, först låg alla förutom Jerker ute vid poolen och tog det lugnt. Linn och Oscar lekte för fullt, var några kompisar där. Efter åkte vi ut till en strand vid Jerkers jobb, som jag glömt namnet på... Där åt vi en sen lunch vid vattnet och efter badade barnen lite och letade snäckor. Linn är helt galen i snäckor, plockade massor och alla skulle med hem. Även jag och Oscar plockade men inte lika många, jag gillar att plocka dom som har lite andra färger än vitt så det blir inte så många åt gången då dom inte är lika lätta att hitta. Även idag var det rejält med sol, jag gjorde bommen och gick ner till poolen utan klocka och blev såklart lite mer röd än vad jag tänkt. Nu blir det en lugn kväll inne då det regnar ute, men vi är trötta allihopa efter denna dag så det är skönt med lite regn.

Dags för sen lunch.

Linn hittade den största snäckan idag.

Oscar och Linn letar snäckor.

Tusenfoting?

Farmor letar snäckor.

Vänster: Linns snäckor.
Mitten: Oscars snäckor.
Höger: Malins snäckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar