söndag 9 oktober 2011

Då var denna vecka slut.

Har varit full fart denna vecka då det har varit förberedelse för UN Day, men nu är veckan slut och nästa vecka har barnen lov. Får se vad som händer då, det enda barnen har sagt att dom vill är att bada.

I onsdags var jag till Oscars klass och berättade om Sverige, då det var barn så tyckte jag att berätta om djur nog skulle funka. Och det gjorde det verkligen, en kille var väldigt söt då han frågade om det fanns Lejon. Han blev lite besviken att det inte fanns med Björnen, det skulle ju ha varit coolt. Berättade även om vintern, en kille hade bott i Sverige ett tag och upplevt vintern. Han saknade inte kylan men snön var rolig.

Detta visade jag och pratade om.


Hade en duktig medhjälpare.

I fredags var det dags för UN Day, då hade många av klassrummet blivit olika länder. Blev en hel del då många föräldrar kunde i år, alla klasser fick ett "pass" och reste runt. En kul grej tycker jag, att barnen får se lite hur det ser ut i andra länder. Sverige fick största rummet då vi körde Vasaloppet, men det var bara dom äldre som fick komma dit och prova på av något skäl. Men kul var det, efter så var det lunch och då blev det buffé från alla länder. Det var lite spännande och se all mat, Australien körde på stort och hade en gigantisk grill. UN dagen inleddes med en parad så man skulle få se alla, var ute tidigt så jag satt längst fram och det gillade barnen.

UN Dagen startar!

Norge.
 
Irland såg sköna ut.

Sverige, vi var flest tror jag.

Linn.

Några var få, ursöt kille.

Och många hade man inte hört talas om.

Men det var väldigt många länder och det var kul att se, kan inte lägga upp alla bilder som jag tog på paraden. Det var två stycken från Finland och Danmark hade 11-12st.

Här är lite bilder från Sverige rummet.









Bilder från buffén.









En rolig och spännande vecka, nu ska vi njuta av lovet. Måste avsluta då jag har två busfrön som tycker att jag ska skynda mig så dom får se på Lejonkungen, filmen är på datorn..


1 kommentar: