söndag 16 oktober 2011

Helgen.

Då kom helgen och försvann lika sanbbt, dagarna går så fort! idag har vi varit inne en del då vi brännde oss igår. Solen har tagit rejält i fredags och igår mycket mer än vad den brukar, Jerker tog tid och sa att max 12 min på varje sida skulle han ligga igår men det hjälpte inte utan han brännde sig - 12min! Igår var jag och handlade och köpte fisk för första gången, det har bara inte blivit av vilket är dåligt med tanke på att vi bor vid havet och här finns allt och till bra pris. Nu var jag in till affären på morgonen så då hade dom allt, massor med sniglar och snäckor som jag inte sett innan. Barnen tycker det är så kul på fiskavdelningen, speciellt om det finns krabbor då dom lever. Köpte en Sea Bass som första försök, det blev faktiskt väldigt gott.

 Svamp, Sockerärtor, Brockoli och fisk.

Jag och Oscar var in till Vivo idag och handlade en sen födelsedagspresent av mormor, har inte blivit av men nu så. Tänkte först gå och handla en själv men tänkte att han kan få välja något han vill istället, det är nog roligt. Barnen var ut och cyklade på eftermiddagen, dom for ut till Marinan och på bron såg dom en stor ödla som låg och päste på sidan. När dom kom så hoppade den i vattnet och simmade iväg, men ödlan var stor! från svans till huvud ungefär lika lång som Linn. Behöver jag säga att barnen var uppspelta när dom kom hem över det? Nu på kvällen tappade Linn en stor tand, så nu får man tänka till lite över maten då hon har det lite svårt att tugga. Men lite småroligt är det när hon får ett äpple, då sitter hon och försöker hitta ett bra sätt att bita på. Imorgon är det sista dagen på lovet, skolan är stängd imorgon då lärarna ska göra något. Men på tisdag är det skola igen.


1 kommentar: