lördag 1 oktober 2011

Det ska bli bättre...

Med mina uppdateringar här, just nu är det mycket att göra och tiden går så ortroligt fort! tycker att det nyss varit helg och nu är det helg igen. Det är en del att göra nu i skolan, en del möten för nya och så är det en hel del förberedelser för UN Day som är nästa vecka på fredag och efter det lugnar allt ner sig plus att ungarna har lov. Jag har haft svårt att få tid till träning vilket har märkts på mitt humör och ork, jag och en kompis skulle äntligen spela tennis igår men då spöregnade det.

I onsdags  ca kvart över ett på em så smällde det till rejält, då började Shells raffinaderi att brinna. Branden var enorm och lågorna måste ha varit minst 100m höga och sen var det kilometervis med svartrök som syntes tydligt. Vi bor kanske 1 km därifrån och det märktes, luktade bränt gummi hela dagen också.

Rejäl brand.

Idag när barnen åt sitt lördagsgodis och såg film kom Linn ut helt lycklig och sa - jag har tappat en tand! Då har hon inte märkt att en av hennes bakre tänder hade blivit lös, när vi kollade dom andra så var en till lös så inatt kommer tandfén hit. Nu ska lördagskvällen fortsätta med myskväll för mig och Jerker, gäller att ta till vara på helgerna han är här. Så lite vin och godis till en film får det bli, behöver inte vara något speciellt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar